Followup after Interview

Dream is to achieve not to dream

dream job main page

Few templates collected from internet

The thank you note is also a great opportunity to add any significant information you may have forgotten to say in the interview. Here’s an example:

Hi [interviewer name],

Thank you so much for meeting with me today. After learning more about the position, I’m very excited about the opportunity to join your team and help [create world-class marketing campaigns, inspire prospective clients, increase revenue, etc.] for [company name].

I feel like my past experience [creating mobile apps, working on catchy advertising taglines, bringing in new forms of revenue, etc.) would be great fit for your company.

Please keep me posted on the status of the hiring process. I look forward to speaking with you soon.

Warm regards,

[your name]

Or

 

Subject line: Staying in touch

Dear [Hiring manager’s name],

Hope you’re well. I’m reaching out to say thank you again for your time and consideration. I sincerely enjoyed my conversations with you and others at [Company name]. In particular, I found the details you shared of your own career path very inspirational. As someone who’s aspiring to build my career in [your shared industry], I’d love to learn more about how you’ve developed and applied your skills.

I know you’re busy, but if you have 20 minutes to spare, it would be great to get on your calendar. Are you available for a phone or coffee chat sometime in the next few weeks?

Thanks again,

[Your name]

// if no response or rejected…

Hi [First Name],

It has been two weeks since we last spoke about [title of position]. At the time, you mentioned that you were looking for a hard-working, organized salesperson and a [qualities required in role]. I’m still very interested in working with your team at [Company Name], and I would love to prove to you that I not only meet those qualifications, but also exceed them.

My [list of specific qualities] are just a few of the qualities that define me. Perhaps we could meet again to chat more about how I can help [Company Name or team] reach [objective].

I understand if the position has already been filled, but I wanted to reiterate my enthusiasm about working with such an incredible group of people at [Company Name].  If the role is no longer available, would you mind providing feedback on what I can improve upon in the future? And if you’re ever looking for help with ______, please don’t hesitate to reach out.

Thank you,

[Signature]

// more

Subject: Still Interested in the Position!

Hi Emily,

I hope this note finds you well. Your recent blog post regarding energy-saving tips and tricks was outstanding, and one that I thoroughly enjoyed reading!

You mentioned that you’d be making a decision for the sales position by the end of last week. Do you have any updates on the role? Please let me know if there’s anything I can provide to assist you in your decision-making process.

Thank you,

Lauren

এই ইমেইলের শেষ দিকে তোর গিটহাব বা কোন এক্সটা জিনিস যোগ করে দিতে ভুল করবি না ।

আর একটা ইন্টারভিউ খুব ভালো হলে সেটার আশায় বসে থাকবি না। বরং ইন্টারভিউ দিয়ে আসার দিন সন্ধ্যা থেকেই পরের ইন্টারভিউ এর জন্য প্রিপারেশন নেয়া শুরু করবি । যতদিন না অফার লেটার হাতে না পাস ততদিন প্রিপারেশন নিতে থাকবি ।

 

আর অফার লেটার হাতে পেয়ে গেলে খুশিতে লাফাইতে লাফাইতে দুনিয়ার সব কিছুই ভুলে যাবি না। যেই চাকরির জন্য অফার পাইছস। সেখানে যে যে প্রোগ্রামিং ল্যাঙ্গুয়েজ বা যে যে টুলস ব্যবহার করা লাগবে সেগুলা প্রাকটিস করবি। দরকার হলে এক সপ্তাহ সময় থাকলে সেই কোম্পানিতে যে প্রোগ্রামিং ল্যাঙ্গুয়েজ ব্যবহার করে সেই ল্যাঙ্গুয়েজ ব্যবহার করে তুই নিজে নিজে তাদের মতো একটা জিনিস বানানোর চেষ্টা করবি।  

 

আর যদি অপশন থাকে, বা আগে negotiation না করে থাকস তাহলে এই চান্সে বলে দিতে পারস । যে তোমরা স্যালারি বাড়াতে পারবে কিনা । যদি তোর হাতে একাধিক অফার লেটার থাকে তাহলে এই কাজ করতে যাইতে পারস। আর যদি না থাকে তাহলে যা পাইছস সেটা নিয়েই খুশি থাক।

 

মনে রাখবি কোথাও চাকরি শুরু করার ছয় মাস বা এক বছর না যাওয়া পর্যন্ত তোর অবস্থান পোক্ত হয়নি।তাই প্রথম প্রথম অফিসে কাজ করার পরেও বাসায় এসে একই টাইপের জিনিসগুলা অনলাইনে শিখার চেষ্টা করবি। প্রাকটিস করবি । এতে তোর কনফিডেন্স বাড়বে, কাজে দক্ষতা আসবে ।প্রমোশন পাওয়ার চান্স বাড়বে।

 

পোলাপান আরেকটা কাজ করে সেটা হচ্ছে চাকরি শুরু করার দুই মাস পরে তার ভালো না লাগার রোগে ধরে। এই কাজ করা যাবে না । বরং চাকরি শুরু করার এক দেড় বছরের মধ্যে চাকরি চেইঞ্জ করার চিন্তা মাথায় আনা যাবে না। বরং কিভাবে কাজ করতে হয় সেই জিনিস মাটি কামড়ে থেকে শিখতে হবে। নিজের স্কিল আপগ্রেড করতে হবে। তাহলে দুই তিন বছর পরে ভালো জায়গায় ট্রাই করা যাবে।

সঙ্গেই থাকুন::

হুট হাট করে মাঝে মধ্যে লেখা আসবে


FB post




Question or Feedback:

যদি লোকসম্মুখে প্রশ্ন জিগ্গেস করতে বা উপদেশ, বকাঝকা, গালাগালি, হুমকি দিতে সংকোচ লাগে তাইলে ইমেইল করে দেন [email protected]